روشی ساده برای کاهش هزینه مصرف برق کولر گازی

قصد داریم چند نکته ساده و کاربردی برای کاهش هزینه برق مصرفی کولر گازی ارائه دهیم. این نکات انتخاب کولر گازی مناسب را برای شما عزیزان آسان تر خواهد کرد.
یکی از راه های تعیین مصرف انرژی در کولر گازی ، برچسب انرژی است. انواع کولر گازی که دارا برچسب A و B هستند دارای مصرف انرژی پایینی هستند. البته توجه داشته باشید که متاسفانه گاها افراد سود جو از برچسب های انرژی تقلبی استفاده می کنند تا بتوانند به فروش کولر گازی با قیمت بالاتر بپردازند.
درجه کولر گازی ( اسپیلت و غیره) در فصل تابستان،بهتر است بین درجه 22 تا 24 باشد. این درجه ایده آل است و موجب افزایش طول عمر کولر گازی می شود.
در نصب موتور کولر گازی دقت کنید. بهتر است آن را در مسیر جریان باد نصب کنید. این امر موجب افزایش کارایی کولر گازی و در نتیجه کاهش مصرف برق مصرفی توسط دستگاه می شود.
توجه داشته باشید که در زمانی که از کولر گازی استفاده می کنید،درب ها و پنجره ها بسته باشند تا از هدر رفتن انرژی و سرمای تولید شده ممانعت کنید.
نکته دیگری که به منظور کاهش برق مصرفی کولر گازی باید به آن دقت داشته باشید، تمیز کردن فیلتر پانل های داخلی است که باید هر هفته یکبار انجام شود. البته این نکته نه تنها در کولر گازی بلکه در انواع کولر آبی نیز حائز اهمیت است. با تمیز کردن این فیلتر هوا، قدرت پرتاب هوای سرد توسط کولر گازی افزایش پیدا می کند که علاوهه بر عملکرد بهتر، موجب کاهش مصرف انرژی نیز می شود.
کولر گازی علاوه بر واحد داخلی دارای یک واحد خارجی نیز هستند که باید هرساله توسط افراد متخصص شستشو داده شود. این واحدهای خارجی کندانسور و کمپرسور در کولر گازی هستند.
نکات دیگری نیز مانند خرید کولر گازی متناسب با اندازه محیط، عدم استفاده همزمان لوازم گرمایشی نظیر اجاق و غیره با کولر گازی و غیره وجود دارند که در مقالات قبلی به طور مفصل در مورد آنها توضیح داده شده است.
لازم به ذکر است که برخی از فاکتورهایی که بیانگر مصرف کم انرژی توسط کولر گازی است، مانند برچسب مصرف انرژی ، بر روی قیمت کولر گازی اثرگذار است اما با این وجود خرید کولر گازی کم مصرف با اینکه ممکن است در ابتدا قیمت بالاتری داشته باشد، اما فاقد هزینه های اضافی مصرف انرژی و غیره در طول دراز مدت است.

در facebook به اشتراک بگذارید
فیس بوک
در twitter به اشتراک بگذارید
توییتر
در linkedin به اشتراک بگذارید
لینکدین
در whatsapp به اشتراک بگذارید
واتس آپ

شرکت لیان صنعت خلیج فارس

شرکت لیان صنعت خلیج فارس با سابقه ایی حدود یک دهه با برند تجاری سوپرانو این افتخار را دارد که در زمینه واردات و تولیدات و مونتاژ محصولات لوازم خانگی از قبیل کولرهای گازی دوتکه و پنجره ایی و آبسردکن فعالیت می نماید و با عزمی راسخ در صدد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حرکت می باشد.
برند سوپرانو

مقالات ویژه

پستهای اخیر